SEA Marketing – Mansier Logistiek

Snel en effectief online succes voor Mansier Logistiek
Uitdaging: concurrentie en zoekwoordstrategie in de logistieke sector
Mansier Logistiek, actief in een sterk concurrerende markt, had als uitdaging om potentiële klanten met hoge koopintentie aan te trekken. De sector kampt namelijk met hoge concurrentie op zoekwoorden en grote volumes van algemene zoekopdrachten die vooral consumenten aanspreken. Daarbij zijn er verschillen in zoekgedrag tussen Nederland en België, zowel in taalgebruik als in woorden die klanten gebruiken om producten te vinden. Dit maakt het essentieel om de juiste zoekwoorden te vinden die nauw aansluiten bij de logistieke business.
Oplossing: Een snel gelanceerde website met slimme SEA strategie
Om aan de wens van Mansier Logistiek te voldoen, hebben we binnen 4 weken een nieuwe website gerealiseerd. De website bevat duidelijke productcategorieën, pakkende teksten en werkbare aanvraagformulieren, die bezoekers met een koopintentie door een soepel traject begeleiden. We zijn klein begonnen en hebben de site langzaam uitgebouwd.
Daarbij hebben we een SEA-campagne opgezet om gerichte bezoekers naar de website te trekken. Ons team heeft zorgvuldig de juiste zoekwoorden geselecteerd en de advertentiecampagnes verder geoptimaliseerd. Specifiek gericht op klanten die actief op zoek zijn naar logistieke producten kan gedeeltelijk. We hebben gebruik gemaakt van een combinatie van Google Ads en Google Analytics, en een speciaal ontwikkelde formulierenmodule.

Deze module helpt om waardevolle leads binnen te halen door bezoekers bewust keuzes te laten maken, wat niet alleen kwalitatieve leads oplevert maar ook Mansier Logistiek inzicht biedt in de daadwerkelijke behoefte van hun klanten. Zo kunnen wij een beter aanbod doen bij onze klant.

Google Advertentie Voorbeeld
Het berekenen van waarde en resultaat: een praktische SEA business case (fictief voorbeeld)
Met een vast SEA-budget van bijvoorbeeld €800 kunnen we op basis van een gemiddelde CPC (Cost per Click) van €2,50 verwachten dat er ongeveer 320 kliks worden gegenereerd. Met een conversiepercentage van 3% komt dit neer op zo’n 10 aanvragen. Stel dat we van deze 10 aanvragen 3 kunnen converteren met een gemiddelde orderwaarde van €2.500. Dan hebben we daar minimaal 266 euro aan marge voor nodig per order.
Focus op herhaal aankopen en lange termijn winst
Bij Mansier Logistiek speelt klanttevredenheid een grote rol, wat de kans op herhaalaankopen aanzienlijk vergroot. Klanten die eerder tevreden zijn met het product komen terug voor een herhaal aankoop. Deze (directe) herhaal aankopen, verhogen de ‘online’ marges. Zo zorgt de SEA-campagne niet alleen voor een constante toestroom van nieuwe aanvragen, maar ook voor meer marge en winst op lange termijn.
Resultaten en optimalisatie
Dankzij onze transparante rapportage en gebruik van Google Analytics en Google Ads, heeft Mansier Logistiek een duidelijk beeld van de prestaties van de website en de campagnes. Dit zorgt voor vertrouwen en maakt het mogelijk om proactief te optimaliseren en bij te sturen indien nodig!
Met deze aanpak helpen wij Mansier Logistiek bij het opbouwen van een stabiele en effectieve aanvragenstroom, perfect afgestemd op de klantbehoeften en de bedrijfsdoelen.